Friday 30 November 2012

..Kahwin..

Bile sebut pasal kahwin..mesti teringat baju pengantin yang cantik2 2..pelamin grand2.. ambik gmbr sweet gitu..haha..
tp 2 la..tahun ni umur aku dah 22 tahun.. Kawan-kawan seangkatan dan sebaya aku dah ramai pon yang kahwin..ade yang dah ade anak dua pon..advance btol dorang ni..hahaha..
untung la jodoh dorang awal..yang aku ni..dari kecik sampai la besar..mengadab buku je lagi.. nnti dah habis mengadap buku nak keje plak..tahun bile nk khwn pon x tau la..haha.. (bukan x nak khwn tp tunggu ORANG TUE masuk meminang, x masuk2 lg)..
Ramai org ckp..khwn mude ni bagus..blh elak maksiat.. tp masalahnye kalo duit pon xde mcm mne..2 la persoalannye..lg satu aku rase as a student aku x dpt bg komitment kt husband kalo aku khwn skrang.. sbb aku sendri kadang2 x sempat mkn..tido x tentu..gara-gara assignmnt yang melambak..hehe.. so berangan2 je la dlu..t dah smpai seru khwn la aku..
kepada calon imam sy yg kat luar sne 2..cepat skit kumpul duit..ingt target kite..sy ni x nk jd anak dara tua ye busuk...haha.. tp jgn pikat sy..pikat hati mama ngan babah dulu.. I'm waiting 4 you..
 

 


“Jika datang kepada kamu seorang lelaki yang engkau redhai agamanya dan akhlaknya untuk meminang perempuan kamu maka nikahkanlah dia jika tidak kamu lakukan demikian maka akan timbullah fitnah dan kerosakan” (hadis riwayat Tirmidzi ).

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.