Tuesday 27 November 2012

Pekan Oh Pekan Rabu....



Welcome to Pekan Rabu Alor Setaq Setar..hehe..
 
Cayalah akhirnya untuk kesekian kalinya aku jejak kaki kat sni..tapi kali ni aku pegi dgn member2 seperjuangan aku kat UNISEL 2 ha..
 
sebenarnye xde nak beli ape pon kat sni.. ye la..slalu datang dgn mak ayah..conform dorang la memborong..aku dtg sni pon mkn2 buah je..last2 kne angkt barang...
kat pekan rabu ni cm biase la.. yang paling2 pemes kuah rojak..lpas 2 minyak gamat cakar ayam..
 
 
lain2 2 ade la jual tikar mengkuang..raga..cendramata skit..cm biase2 je..
 
tapi kali ni aku ade beli emping beras dgan dodol..kat sni ade macam2 jenis dodol..tapi yg bestnye die ade jual dodol panas..siap boleh rase..2 yang best 2..haha..
 
**emping beras ni sejenis makanan yang di buat dari beras..
beras 2 di tumbuk dan di lenyek2 sampai jadi nipis..
ade dua cara nak makan emping ni..
yang ptame kite blh gaul dgn cili..biasenye kat kdai 2 dah ade jual siap2..tapi aku x brape suke..sbb pdas sgt..
yang kedua yang macam aku beli ni..wane hijau..cara nak makan die..kite kena gaul dgn kelapa parut..kelapa mesti gaul dgn gula dan sikit garam..yang ni mmg sedap..nenek aku yang ajar makan cam ni..hehehe..
 
 
 
hahaha..gambar ni lagi best..the same position tapi waktu yang berbeza..oh my busuk..tgk..sy duduk kt tempat awk duduk..kan..kan..same kan syg..
 
Lastly...ni je la keychin yang aku beli..2 pon sebb bentuk2 gitar..greeennnnggg2...hehe..comel..
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.